Onze diensten

Interview met Max Beenen

Interview werken bij QSN

QHSE Consultant bij QSN

Waarom heb je voor de functie QHSE Consultant bij QSN gekozen?
‘’Ik kwam al uit de advieshoek, maar nog niet gespecialiseerd op ISO normen. In deze QHSE rol heb ik direct drie disciplines: kwaliteit, arboveiligheid en milieu. De afwisseling tussen verschillende klanten en projecten maakt het voor mij erg interessant. Ook is het werk heel resultaatgericht, je werkt samen met je klanten naar een mooi doel toe. Dat pas goed bij mij.’’ 

Hoe ervaar je de inwerkperiode?
‘’Ik was positief verrast hoe goed de inwerkperiode was uitgedacht. Zo kreeg ik een duidelijke inwerkmap met alle instructies en werkwijze, diverse inhoudelijke trainingen en is er een goede overlegstructuur. Ook kon ik direct in de eerste maanden mijn VCA diploma halen en de tijd nemen om mij in zaken te verdiepen. Het is een steile leercurve, maar ik werd niet in het diepe gegooid. Heel fijn dat voldoende wordt geïnvesteerd in de kennis van nieuwe mensen.’’ 

Welke bijzondere dingen heb je al meegemaakt? 
‘’Ik ben nog niet zo heel lang werkzaam bij QSN, maar heb toch al een aantal klanten succesvol kunnen helpen. Bij een bedrijf waar nog helemaal geen kwaliteitsmanagementsysteem aanwezig was heb ik in twee maanden een volledige ‘blauwdruk’ opgeleverd. Dat wil zeggen dat ik samen met de klant zowel de operationele- als de overige processen die nodig zijn voor de ISO 9001 norm heb beschreven. We hebben vervolgens acties uitgestippeld om volgens de beschreven processen te werken. Zo zal deze klant snel klaar zijn voor de aankomende audits. Wat voornamelijk voldoening geeft, is dat de klant het belang van de uitwerking ook echt ziet. Het helpt deze organisatie echt verder bij groei en verbetering. Meer dan dat de klant initieel dacht!’’ 

Hoe ervaar je de samenwerking met je collega’s?
‘’Ondanks drukke agenda’s is iedereen bereidwillig om je te helpen. Ook hebben we de grootste lol met elkaar. We hebben bijvoorbeeld een groeps-chat met wat collega’s. Daar vliegen de gifjes en grappen je om de oren. Op die manier heb je toch connectie met elkaar en kan je er weer even tegen aan. Een hele fijne sfeer, ook al is het op afstand.’’ 

Waar moeten toekomstige QSN’ers aan voldoen
‘’Je moet vooral luisteren, samenvatten en doorvragen. Je moet in dit vak niet zo maar genoegen nemen met een antwoord. Wat is de vraag achter de vraag? Ook je klant willen meenemen in het proces en kunnen geruststellen moet je goed liggen. Oh, en je moet wel een beetje van autorijden houden, je klanten zitten door het hele land. Ik ben een echte petrolhead, dus voor mij is dat geen probleem!’’