Onze diensten

Van twee kanten

van twee kanten interview

Interview met Manager Marketing & Inside Sales Tessy en Account Executive Monique

Tessy werkt sinds 2017 bij QSN. Zij is gestart als QHSE Consultant. Door haar praktijkervaringen en haar interesse in campagnemanagement te combineren is zij in de functie van Digital Marketeer gerold. Onlangs is Tessy doorgegroeid naar Manager Marketing & Inside Sales. In deze functie stuurt zij het Marketing- en Sales team aan. Sinds augustus 2021 is Monique het team komen versterken in de rol van Account Executive. We interviewen Tessy en Monique over de samenwerking en het werken bij QSN.

Waar is het Marketing- en Sales team vooral mee bezig?

Tessy trapt af: “Uiteraard zijn we bezig met het scoren van leuke opdrachten, waarbij een goede match tussen organisatie en QSN Consultant centraal staat. Daarnaast vinden we een goede klantrelatie belangrijk.” Monique vult aan: “In de praktijk betekent dit vooral veel telefonisch en online contact, via MS Teams. Het is daarbij fijn dat er vanuit de organisatie veel wordt gefaciliteerd. Denk aan een CRM systeem waar ik veel klantinformatie kan vinden en duidelijke targetlijsten vanuit (marketing)campagnes.’’ Tessy: “We willen onze klanten graag proactief informeren en zijn oprecht geïnteresseerd in wat er speelt.’’ Monique: ‘’De handvatten die we door marketinginspanningen krijgen, helpen bij het voeren van gerichte (klant)gesprekken. Door met de klant het gesprek aan te gaan, blijft de cirkel rond.’’

Monique, hoe heb jij de eerste periode bij QSN ervaren?

Monique: “Een groot compliment voor de voorbereiding. Er is een heldere structuur, goede begeleiding en een duidelijke focus. Hierdoor kon ik snel van start en had ik gelijk het gevoel daadwerkelijk een steentje bij te dragen aan de organisatie. Ik voelde mij gelijk onderdeel van het Marketing- en Sales team! Wat ik ook erg leuk vond, was dat ik gelijktijdig met Account Executive Wouter ben gestart. Het is fijn om af en toe steun te zoeken bij elkaar. De vaste overlegmomenten, zoals een weekstart en individuele overleggen helpen voor de juiste focus. Toch had ik al snel door dat QSN een informele organisatie is, waar de lijntjes kort zijn. Vragen stellen of even sparren kan gemakkelijk tussendoor.”

Tessy vervolgt: “Wat leuk om te horen! Dat is eigenlijk ook wel mijn persoonlijke missie; mensen op een effectieve en leuke manier op weg helpen! Een goede structuur en duidelijke afspraken zijn dan erg belangrijk. Ook wil ik dat we veel lachen met elkaar.’’

Tessy, wat is voor jou belangrijk voor het team?

“Vertrouwen! Ik geloof dat open en eerlijk communiceren resulteert in meer binding en betere resultaten. Successen realiseer je namelijk samen!’’ Monique vult aan: “Je merkt dat Tessy de organisatie goed kent en ervaring heeft in de praktijk. Ze brengt deze facetten goed samen waardoor ze met ons kan sparren en kan ondersteunen. Ook fijn dat ze gewoon ‘tussen’ ons in zit op de afdeling, hierdoor zijn de lijntjes écht kort. We zijn niet allemaal losse eilandjes maar echt één team.”

Hoe is de samenwerking binnen het Marketing- en Salesteam?

Monique: ‘’Tijdens de weekstart bespreken we wat er speelt en waar we mee bezig zijn. Als blijkt dat iemand te veel op zijn bordje heeft dan helpen we elkaar. Werkplezier is namelijk heel belangrijk in dit team!” Tessy vult aan: ‘’Ik vind het leuk om te zien dat ons team erg leergierig is. Ik heb bijvoorbeeld een beltraining ingekocht met vooral veel focus op individuele doelen. Niet iedereen is hetzelfde en het is fijn om gebruik te maken van verschillende talenten en krachten. Iedereen is betrokken en wil echt iets leren. Het is ook erg leuk om te zien hoe blij we zijn met gescoorde opdrachten. Misschien moeten we toch maar zo’n handbel aanschaffen.’’

Welke eigenschappen hebben toekomstige collega’s nodig?

Monique: “Eigenlijk moet je vooral een echte teamplayer zijn!’’ Tessy is het met Monique eens: “Uiteraard heeft elke collega individuele doelen maar uiteindelijk gaat het om het gezamenlijke resultaat. Daarnaast is oprechte interesse en out-of-the-box kunnen denken erg belangrijk. Je moet onze dienstverlening tastbaar kunnen maken en de klanten echt willen helpen bij de volgende professionaliseringsstappen.’’

Meer weten over werken bij QSN?

Neem vrijblijvend contact op met onze Corporate Recruiter Shanice Eisden. Zij is te bereiken op 06-15 40 87 49 of via seisden@qsn.nl. Liever eerst een keertje bellen met Monique? Dat kan natuurlijk ook!

Vacature Account Manager