Kwaliteitsmanagement

ISO 9001 Wereldwijd dé standaard voor kwaliteit

Kwaliteitsmanagement richt zich op het beheersen en optimaliseren van de bedrijfsprocessen met als doel tevreden klanten en continuïteit van de organisatie.

Daarbij worden fouten en verspillingen inzichtelijk en wordt op continue basis gewerkt aan verbetering van producten en diensten. Zeker in de huidige tijd is het leveren van kwaliteit een onderscheidend vermogen. Wendbaarheid van een organisatie is daarbij essentieel om te overleven. Kwaliteitsmanagement is geen afgebakend vakgebied, maar strekt zich uit binnen alle onderdelen van een organisatie. Daarbij staat altijd de in- of externe klant centraal.

Iedere organisatie beoogt om met minder kosten, meer rendement te behalen, de kwaliteit van producten en diensten te vergroten en daarmee de klanttevredenheid te verhogen. Kwaliteitsmanagement is essentieel voor het realiseren van deze doelstelling en een kwaliteitsmanagementsysteem is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Naast het realiseren van de gestelde doelstelling draagt een kwaliteitsmanagementsysteem bij aan het verkrijgen van beter inzicht in de organisatie en meer grip op de processen en geldstromen. Door deze processen in verband te brengen met bestaande wet- en regelgeving is een organisatie beter ‘in control’ en kan een organisatie bovendien beter sturen op klanttevredenheid. Daarnaast kan het kwaliteitsmanagementsysteem worden ingezet voor het beheersen van risico’s.

Kwaliteitsmanagement en de inzet van een kwaliteitsmanagementsysteem leveren de volgende voordelen op:

  • Minder kosten en meer rendement
  • Beheersbare kwaliteit van producten
  • Realisatie klanttevredenheid
  • Effectieve bedrijfscultuur
  • Houvast bij aansprakelijkheid, behulpzaam bij verantwoordingsplicht

ISO 9001

Wereldwijd dé standaard voor kwaliteit.

Lees meer >

Referenties

“QSN past bij ons. Nu we een paar jaar samenwerken, zie ik nog steeds dat hun grondhouding de juiste is. Staatsbosbeheer is net als ieder bedrijf, maar ook zo verschillend als ieder bedrijf. De consultants van QSN voelen dat heel goed aan. Een prettige samenwerking!”

Will van den Hende, Staatsbosbeheer

“Natuurlijk vind ik veiligheid van mijn medewerkers en werken volgens bepaalde normen belangrijk. Maar voor een kleine organisatie zijn deze trajecten flinke investeringen. Nu ik weet dat we er goed bij zitten, geeft dat rust.”

David van Lennep, Lenntech

“Je kunt een certificatietraject op twee manieren aanvliegen: omdat het moet of omdat je beter wilt worden. Wij hebben het heel duidelijk gedaan om ons te verbeteren. Ons pragmatisme werd direct omarmd door QSN”

Ronald van den Heuvel, MP Objects

Actueel

Naast energiebesparingsplicht ook informatieplicht in 2019

Wet milieubeheer (Wm) is de belangrijkste milieuwet. Deze wet bepaalt welk wettelijk gereedschap ...

Lees meer >

Populaire phishing-mails over wachtwoordwijzigingen!

Uit de Phishing Monitor (gepubliceerd door KnowBe4) blijkt dat e-mails met onderwerpregel ‘...

Lees meer >

Het Activiteitenbesluit in kader van milieuwetgeving

Sinds 1 januari 2008 is het Activiteitenbesluit milieubeheer van kracht voor bedrijven met milieu...

Lees meer >