Kwaliteitsmanagement

Wereldwijd dé standaarden voor kwaliteit

Kwaliteitsmanagement richt zich op het beheersen en optimaliseren van de bedrijfsprocessen met als doel tevreden klanten en continuïteit van de organisatie.

Daarbij worden fouten en verspillingen inzichtelijk en wordt op continue basis gewerkt aan verbetering van producten en diensten. Zeker in de huidige tijd is het leveren van kwaliteit een onderscheidend vermogen. Wendbaarheid van een organisatie is daarbij essentieel om te overleven. Kwaliteitsmanagement is geen afgebakend vakgebied, maar strekt zich uit binnen alle onderdelen van een organisatie. Daarbij staat altijd de in- of externe klant centraal.

Iedere organisatie beoogt om met minder kosten, meer rendement te behalen, de kwaliteit van producten en diensten te vergroten en daarmee de klanttevredenheid te verhogen. Kwaliteitsmanagement is essentieel voor het realiseren van deze doelstelling en een kwaliteitsmanagementsysteem is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Naast het realiseren van de gestelde doelstelling draagt een kwaliteitsmanagementsysteem bij aan het verkrijgen van beter inzicht in de organisatie en meer grip op de processen en geldstromen. Door deze processen in verband te brengen met bestaande wet- en regelgeving is een organisatie beter ‘in control’ en kan een organisatie bovendien beter sturen op klanttevredenheid. Daarnaast kan het kwaliteitsmanagementsysteem worden ingezet voor het beheersen van risico’s.

Kwaliteitsmanagement en de inzet van een kwaliteitsmanagementsysteem leveren de volgende voordelen op:

  • Minder kosten en meer rendement
  • Beheersbare kwaliteit van producten
  • Realisatie klanttevredenheid
  • Effectieve bedrijfscultuur
  • Houvast bij aansprakelijkheid, behulpzaam bij verantwoordingsplicht

ISO 9001

Wereldwijd dé standaard voor kwaliteit.

Lees meer >

Leveranciersbeoordelingen en audits

Hoe zit het met de leveranciersbeoordeling vanuit ISO?

Lees meer

ISO 13485

Dé norm voor het kwaliteitsbeheer voor medische hulpmiddelen.

Lees meer

ISO 31000

De internationale norm gebaseerd op het Risk Management Framework.

Lees meer

Referenties

“QSN past bij ons. Nu we een paar jaar samenwerken, zie ik nog steeds dat hun grondhouding de juiste is.”

“QSN past bij ons. Nu we een paar jaar samenwerken, zie ik nog steeds dat hun grondhouding de juiste is. Staatsbosbeheer is net als ieder bedrijf, maar ook zo verschillend als ieder bedrijf. De consultants van QSN voelen dat heel goed aan. Een prettige samenwerking!”

Lees meer

“Nu ik weet dat we er goed bij zitten, geeft dat rust.”

“Natuurlijk vind ik veiligheid van mijn medewerkers en werken volgens bepaalde normen belangrijk. Maar voor een kleine organisatie zijn deze trajecten flinke investeringen. Nu ik weet dat we er goed bij zitten, geeft dat rust.”

Lees meer

“Onze QSN-consultant Lianne heeft ook een creatieve kant die in dit project ontzettend goed van pas kwam.”

“Onze QSN-consultant Lianne heeft ook een creatieve kant die in dit project ontzettend goed van pas kwam. En QSN’ers delen intern veel informatie met elkaar. Wij hebben dankbaar gebruik gemaakt van het QSN-netwerk. Dat heeft voor mij toegevoegde waarde.”

Lees meer

Actueel

QSN Nieuws: Online PV uitje

Wist je al dat QSN een eigen Personeelsvereniging heeft genaamd Quality Time? Ondanks de gekke ti...

Lees meer >

QSN Rubriek: Wist je dat? Multimedia Designer in dienst!

Bij QSN hebben we een Multimedia Designer in dienst! Wist je al dat QSN’er Haydiên naast IB...

Lees meer >

QSN Nieuws: Europese Dag van de Privacy

Op 28 januari 2021 is het weer de Europese dag van de Privacy. 25 mei 2018, een datum die wellich...

Lees meer >