ICT & Telecom

ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, AVG / GDPR

Al een flink aantal jaren werken we voor grote en kleinere ICT- en telecom organisaties. Daarbij ontwikkelen we managementsystemen die aansluiten bij ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 en ISO 27001. Ook de waarborg voor uitbestede processen met ISAE 3402, business continuity management en service management (ISO 20000-1) zijn actuele onderwerpen binnen die segment. Managementsystemen moeten in deze sector aansluiten bij de dynamiek van de organisatie en het is prettig als trajecten in een korte doorlooptijd kunnen worden doorlopen. Veelal verzorgen we na certificatie ook het beheer voor deze organisaties, zodat een eigen security officer, qualitymanager of energy manager niet meer nodig is.

Een andere belangrijke ontwikkeling in dit segment is de Europese AVG/GDPR wetgeving, welke vanaf 25 mei 2018 wordt gehandhaafd. Deze wetgeving vereist dat organisaties volledige aansprakelijkheid aannemen voor de persoonsgegevens die zij verwerken. QSN verricht gapanalyses op dit gebied, stelt risicoanalyses en verwerkingsregisters samen en kan begeleiden bij de GDPR certificering volgens de Technical Standard Personal Data Protection in compliance with EU regulation 2016/679.

Binnen deze sector werken we onder andere voor de VodafoneZiggo, T-Mobile, Launch! Vicrea, Oxyma, Keyprocessor, Keesing Reference Systems, Proact, Crystal ICT, Ymor en Vereniging Coin.

ISO 9001

Wereldwijd dé standaard voor kwaliteit.

Lees meer >

ISO 14001

De internationale standaard voor milieu.

Lees meer >

ISO 45001

In 2018 heeft ISO 45001 de OHSAS 18001 norm vervangen.

Lees meer >

ISO 27001

De snelgroeiende internationale norm voor informatiebeveiliging.

Lees meer >

AVG/GDPR

Privacy volgens AVG / GDPR.

Lees meer >

Referenties

“Je kunt een certificatietraject op twee manieren aanvliegen: omdat het moet of omdat je beter wilt worden. Wij hebben het heel duidelijk gedaan om ons te verbeteren. Ons pragmatisme werd direct omarmd door QSN”

Ronald van den Heuvel, MP Objects

“QSN heeft ons uitstekend begeleid bij het succesvol behalen van drie normen. QSN werkt volgens een strakke en duidelijke planning. Wij hebben zeer prettig samengewerkt met de QSN medewerkers, die inhoudelijk van de hoed en de rand weten.”

Iwan Lawerman, Company Webcast

“Naar aanleiding van de prettige website en een goed eerste gesprek zijn wij gestart met QSN. De werkwijze van QSN hebben wij als zeer prettig ervaren. Wij zijn erg positief over hoe het traject is aangepakt en hoe wij als organisatie hiermee om zijn gegaan.”

Maarten de Waal, Yenlo

Laatste nieuws

Nationale Klantendag!

Vandaag is het Klantendag! Bij al onze klanten wordt vandaag een handgeschreven kaartje bezorgd. ...

Lees meer >

QSN blog: CO2 footprint verkleinen

Door Lonneke van Harrewijn Alles heeft impact op onze CO2 footprint Alles wat we doen of laten he...

Lees meer >

Overgang naar vernieuwde ISO 45001 norm voor 12 maart 2021

Overstappen voor 12 maart 2021 In Nederland heeft ongeveer 10% van de OHSAS 18001 gecertificeerde...

Lees meer >