Onze diensten

ISO 9001

Wereldwijd dé standaard voor kwaliteit

ISO 9001 is de internationale standaard voor kwaliteitsmanagement. De ISO 9001 norm beschrijft richtlijnen waaraan het managementsysteem van de organisatie moet voldoen. Het helpt organisaties om te voldoen aan klantwensen en -eisen, het verbeteren van de prestaties en klanttevredenheid, te voldoen aan geldende wet- en regelgeving en in te spelen op risico’s en kansen. Elke organisatie kan zich certificeren conform de ISO 9001 norm. De norm kan zelfs als vereiste worden gesteld in een aanbesteding. Meer weten over de opbouw van de norm en voordelen van certificatie? Download onze gratis whitepaper!

Download whitepaper

 

QSN helpt jouw organisatie snel naar het begeerde ISO 9001-certificaat!

Voor de consultants van QSN is certificeren geen doel maar een middel. Het middel om als organisatie verder te professionaliseren en te groeien. Naast groeien is het efficiënter inrichten van de bedrijfsprocessen een belangrijk uitgangspunt. Onze consultants helpen je snel op weg naar het begeerde ISO 9001-certificaat. Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Kwaliteitsmanagement
Belangrijke onderwerpen
  • Kwaliteitsbeleid
  • Risicomanagement
  • Procesbeheersing
  • Compliance
  • Management
  • Klantgerichtheid
  • Continu verbeteren

”Zelfstandig het volledige kwaliteitsmanagementsysteem opzetten was voor de organisatie een te grote uitdaging. Wij zijn toen door een certificerende instelling op de dienstverlening van QSN gewezen.”

GGZ Rijnmond

Veelgestelde vragen

Wat is ISO 9001? 

ISO 9001 is de wereldwijde standaard en stelt eisen op het gebied van kwaliteitsmanagement. De norm is o.a. gericht op klanttevredenheid en het voldoen aan klantwensen en -eisen, waarbij rekening wordt gehouden met de geldende wet- en regelgeving. Daarnaast speelt ISO 9001 in op de risico’s en kansen op het gebied van kwaliteit binnen de organisatie.

Voor welke organisaties is ISO 9001 geschikt?

De ISO 9001 norm is toepasbaar op elk type organisatie. Het zorgt dat alle organisatieprocessen beheerst verlopen, zodat organisaties op het afgesproken tijdstip het afgesproken product leveren. De norm maakt het mogelijk om de manier waarop organisaties klantafspraken nakomen onderling te vergelijken. ISO 9001 wordt dan ook vaak genoemd als vereiste in aanbestedingen. Deze internationale kwaliteitsstandaard is dan ook een belangrijk element in de zakelijke samenwerking.

Is ISO 9001 uniek?

Wereldwijd zijn er maar liefst 1.077.884  ISO 9001 certificaten uitgegeven in 193 landen. In Nederland zijn er 9.090 organisaties gecertificeerd (volgens ISO Survey, 2021). Een ISO 9001 certificaat is dus uniek en onderscheidend voor jouw organisatie.

 

Whitepaper

ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement

Whitepaper ISO 9001
  • Wat is ISO 9001?
  • De voordelen van ISO 9001
  • Opbouw norm en certificatie

Trainingen

ISO 9001 training

19-12-2022 +3
8 uur
8 personen
  • Leer alles over de internationale standaard voor kwaliteit.
  • Veel praktijkvoorbeelden en handige templates, direct aan de slag.
  • Ervaren trainers, gemiddeld een 8,5.