Onze diensten

Kwaliteitsmanagement

Wereldwijde standaarden voor kwaliteit

Kwaliteitsmanagement richt zich op het beheersen en optimaliseren van de bedrijfsprocessen met als doel tevreden klanten en continuïteit van de organisatie.

Daarbij worden fouten en verspillingen inzichtelijk en wordt op continue basis gewerkt aan verbetering van producten en diensten. Zeker in de huidige tijd is het leveren van kwaliteit een onderscheidend vermogen. Wendbaarheid van een organisatie is daarbij essentieel om te overleven. Kwaliteitsmanagement is geen afgebakend vakgebied, maar strekt zich uit binnen alle onderdelen van een organisatie. Daarbij staat altijd de in- of externe klant centraal.

Iedere organisatie beoogt om met minder kosten, meer rendement te behalen, de kwaliteit van producten en diensten te vergroten en daarmee de klanttevredenheid te verhogen. Kwaliteitsmanagement is essentieel voor het realiseren van deze doelstelling en een kwaliteitsmanagementsysteem is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Naast het realiseren van de gestelde doelstelling draagt een kwaliteitsmanagementsysteem bij aan het verkrijgen van beter inzicht in de organisatie en meer grip op de processen en geldstromen. Door deze processen in verband te brengen met bestaande wet- en regelgeving is een organisatie beter ‘in control’ en kan een organisatie bovendien beter sturen op klanttevredenheid. Daarnaast kan het kwaliteitsmanagementsysteem worden ingezet voor het beheersen van risico’s.

Hulp nodig?

Op het gebied van kwaliteitsmanagement bieden wij advies en ondersteuning bij de implementatie en optimalisatie van ISO 9001 en ISO 13485. Ook kunnen de QSN Consultants jouw organisaties ontzorgen op het gebied van interne audits en leveranciersbeoordelingen. Neem contact op voor meer informatie over de mogelijkheden.

 

werken bij QSN
Voordelen van kwaliteitsmanagement
  • Minder kosten en meer rendement
  • Beheersbare kwaliteit van producten
  • Realisatie klanttevredenheid
  • Effectieve bedrijfscultuur
  • Houvast bij aansprakelijkheid, behulpzaam bij verantwoordingsplicht

Veelgestelde vragen

Wat is een kwaliteitsmanagementsysteem?

Een kwaliteitsmanagementsysteem is een geheel van samenhangende of elkaar beïnvloedende elementen van een organisatie om beleid en doelstellingen vast te stellen, alsmede de processen om die doelstellingen te bereiken. De klant staat centraal in dit managementsysteem. Met het systeem wordt zeker gesteld dat de producten of diensten worden geleverd conform de kwaliteit die de klant verwacht. Verder helpt een kwaliteitsmanagementsysteem bij het verminderen van groeipijnen en ligt de focus op continue verbetering.

Trainingen

ISO 9001 training

05-07-2023 +1
8 uur
8 personen
  • Leer alles over de internationale standaard voor kwaliteit.
  • Veel praktijkvoorbeelden en handige templates, direct aan de slag.
  • Ervaren trainers, gemiddeld een 8,5.

Praktische training voor interne audits (op locatie)

06-07-2023 +1
8 uur
8 personen
  • Inzicht in de rol van de interne auditor.
  • Verwerven van praktische vaardigheden om audits uit te voeren.
  • Kunnen signaleren van belangrijke verbeterpunten in de bedrijfsvoering.
  • Correct rapporteren van bevindingen om zo verbeteringen te stimuleren.

Praktische training voor interne audits (remote)

Op aanvraag
4 uur
4 personen
  • Extra aandacht voor interne audits op afstand.
  • Concrete tools en handvaten.
  • Tips voor een goede auditrapportage.

Whitepapers

ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement

Whitepaper ISO 9001
  • Wat is ISO 9001?
  • De voordelen van ISO 9001
  • Opbouw norm en certificatie

Interne- en externe audits

Externe audits
  • Waarderend auditen
  • Risk Based Auditing
  • Brown Paper Audits

Kwaliteitsmanagement volgens ISO 13485

Whitepaper ISO 13485
  • Het doel van ISO 13485
  • Overeenkomsten en verschillen met ISO 9001
  • Het certificatieproces

Uitleg over de Management Review

whitepaper MR
  • Definitie Management Review
  • De eisen vanuit de norm
  • Tips van de expert voor het uitvoeren van de Management Review

Recente artikelen

Informatiebeveiliging
herziening norm
08-03-2023
QSN nieuws

ISO 27001:2022 gepubliceerd

ISO 27001 is dé internationale norm voor informatiebeveiliging. Afgelopen oktober (2022) is de ISO 27001:2022 gepubliceerd. De Nederlandstalige versie is sinds december (2022) beschikbaar. Deze vernieuwde versie is aangepast op de herziene ISO 27002 en de nieuwe Harmonized Structure (HS). 

Milieu & Energie
Milieumanagementsysteem
01-03-2023
QSN nieuws

Nieuwe whitepaper: ISO 14001

Meer weten over de internationale standaard voor milieu? In ons nieuwste whitepaper vertellen we je meer over de opbouw van de ISO 14001 norm, het levenscyclusperspectief en de milieuaspecten en -effecten.

Kwaliteit
verschillende soorten
16-02-2023
QSN nieuws

Whitepaper: interne - en externe audits

In deze whitepaper lees je meer over het belang van het uitvoeren van interne audits en gaan we in op de verschillende methodes. Daarnaast worden ook een aantal terugkerende onderdelen van de externe audit toegelicht.