Onze diensten

Kwaliteitsmanagement

Wereldwijde standaarden voor kwaliteit

Kwaliteitsmanagement richt zich op het beheersen en optimaliseren van de bedrijfsprocessen met als doel tevreden klanten en continuïteit van de organisatie.

Daarbij worden fouten en verspillingen inzichtelijk en wordt op continue basis gewerkt aan verbetering van producten en diensten. Zeker in de huidige tijd is het leveren van kwaliteit een onderscheidend vermogen. Wendbaarheid van een organisatie is daarbij essentieel om te overleven. Kwaliteitsmanagement is geen afgebakend vakgebied, maar strekt zich uit binnen alle onderdelen van een organisatie. Daarbij staat altijd de in- of externe klant centraal.

Iedere organisatie beoogt om met minder kosten, meer rendement te behalen, de kwaliteit van producten en diensten te vergroten en daarmee de klanttevredenheid te verhogen. Kwaliteitsmanagement is essentieel voor het realiseren van deze doelstelling en een kwaliteitsmanagementsysteem is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Naast het realiseren van de gestelde doelstelling draagt een kwaliteitsmanagementsysteem bij aan het verkrijgen van beter inzicht in de organisatie en meer grip op de processen en geldstromen. Door deze processen in verband te brengen met bestaande wet- en regelgeving is een organisatie beter ‘in control’ en kan een organisatie bovendien beter sturen op klanttevredenheid. Daarnaast kan het kwaliteitsmanagementsysteem worden ingezet voor het beheersen van risico’s.

Hulp nodig?

Op het gebied van kwaliteitsmanagement bieden wij advies en ondersteuning bij de implementatie en optimalisatie van ISO 9001 en ISO 13485. Ook kunnen de QSN Consultants jouw organisaties ontzorgen op het gebied van interne audits en leveranciersbeoordelingen. Neem contact op voor meer informatie over de mogelijkheden.

 

werken bij QSN
Voordelen van kwaliteitsmanagement
  • Minder kosten en meer rendement
  • Beheersbare kwaliteit van producten
  • Realisatie klanttevredenheid
  • Effectieve bedrijfscultuur
  • Houvast bij aansprakelijkheid, behulpzaam bij verantwoordingsplicht

Veelgestelde vragen

Wat is een kwaliteitsmanagementsysteem?

Een kwaliteitsmanagementsysteem is een geheel van samenhangende of elkaar beïnvloedende elementen van een organisatie om beleid en doelstellingen vast te stellen, alsmede de processen om die doelstellingen te bereiken. De klant staat centraal in dit managementsysteem. Met het systeem wordt zeker gesteld dat de producten of diensten worden geleverd conform de kwaliteit die de klant verwacht. Verder helpt een kwaliteitsmanagementsysteem bij het verminderen van groeipijnen en ligt de focus op continue verbetering.

Trainingen

ISO 9001 training

24-10-2023
8 uur
8 personen
  • Leer alles over de internationale standaard voor kwaliteit.
  • Veel praktijkvoorbeelden en handige templates, direct aan de slag.
  • Ervaren trainers, gemiddeld een 8,5.

Praktische training voor interne audits (op locatie)

07-11-2023
8 uur
8 personen
  • Inzicht in de rol van de interne auditor.
  • Verwerven van praktische vaardigheden om audits uit te voeren.
  • Kunnen signaleren van belangrijke verbeterpunten in de bedrijfsvoering.
  • Correct rapporteren van bevindingen om zo verbeteringen te stimuleren.

Praktische training voor interne audits (remote)

Op aanvraag
4 uur
4 personen
  • Extra aandacht voor interne audits op afstand.
  • Concrete tools en handvaten.
  • Tips voor een goede auditrapportage.

Whitepapers

ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement

Whitepaper ISO 9001
  • Wat is ISO 9001?
  • De voordelen van ISO 9001
  • Opbouw norm en certificatie

Interne- en externe audits

Externe audits
  • Waarderend auditen
  • Risk Based Auditing
  • Brown Paper Audits

Kwaliteitsmanagement volgens ISO 13485

Whitepaper ISO 13485
  • Het doel van ISO 13485
  • Overeenkomsten en verschillen met ISO 9001
  • Het certificatieproces

Uitleg over de Management Review

whitepaper MR
  • Definitie Management Review
  • De eisen vanuit de norm
  • Tips van de expert voor het uitvoeren van de Management Review

Recente artikelen

Risicomanagement
21-09-2023
QSN nieuws

QSN wordt Cuccibu

Vanaf 1 oktober zal QSN haar handelsnaam veranderen in Cuccibu. Naast de naamswijziging zullen we ook verhuizen naar het nieuwe Cuccibu kantoor in Rijswijk.  

Milieu & Energie
bedrijfsafval recyclen
15-09-2023
QSN nieuws

Bedrijfsafval scheiden is verplicht

Bedrijfsafval is het afval dat binnen een bedrijf wordt geproduceerd. Het kan gaan om restafval, chemisch afval, bouwafval etc. Als bedrijf ben je verplicht bedrijfsafval te scheiden en gescheiden af te (laten) voeren. Welk afval je moet scheiden, hangt van de situatie af.

Informatiebeveiliging
communicatieplan
11-09-2023
QSN nieuws

Communicatie bij een bedrijfscrisis

Het Business Continuity Plan (BCP) bevat vaak veel technische en organisatorische herstelacties en -maatregelen. Echter, de communicatie met stakeholders is net zo belangrijk. Het is dan ook essentieel om een communicatieplan om te stellen. Door de interne en externe communicatie vooraf te definiëren kun je een cisis snel en effectief managen en weten belanghebbenden wat er speelt en welke impact dit voor hen heeft.