Onze diensten

Kwaliteitsmanagement

Wereldwijde standaarden voor kwaliteit

Kwaliteitsmanagement richt zich op het beheersen en optimaliseren van de bedrijfsprocessen met als doel tevreden klanten en continuïteit van de organisatie.

Daarbij worden fouten en verspillingen inzichtelijk en wordt op continue basis gewerkt aan verbetering van producten en diensten. Zeker in de huidige tijd is het leveren van kwaliteit een onderscheidend vermogen. Wendbaarheid van een organisatie is daarbij essentieel om te overleven. Kwaliteitsmanagement is geen afgebakend vakgebied, maar strekt zich uit binnen alle onderdelen van een organisatie. Daarbij staat altijd de in- of externe klant centraal.

Iedere organisatie beoogt om met minder kosten, meer rendement te behalen, de kwaliteit van producten en diensten te vergroten en daarmee de klanttevredenheid te verhogen. Kwaliteitsmanagement is essentieel voor het realiseren van deze doelstelling en een kwaliteitsmanagementsysteem is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. Naast het realiseren van de gestelde doelstelling draagt een kwaliteitsmanagementsysteem bij aan het verkrijgen van beter inzicht in de organisatie en meer grip op de processen en geldstromen. Door deze processen in verband te brengen met bestaande wet- en regelgeving is een organisatie beter ‘in control’ en kan een organisatie bovendien beter sturen op klanttevredenheid. Daarnaast kan het kwaliteitsmanagementsysteem worden ingezet voor het beheersen van risico’s.

Hulp nodig?

Op het gebied van kwaliteitsmanagement bieden wij advies en ondersteuning bij de implementatie en optimalisatie van ISO 9001 en ISO 13485. Ook kunnen de QSN Consultants jouw organisaties ontzorgen op het gebied van interne audits en leveranciersbeoordelingen. Neem contact op voor meer informatie over de mogelijkheden.

 

werken bij QSN
Voordelen van kwaliteitsmanagement
  • Minder kosten en meer rendement
  • Beheersbare kwaliteit van producten
  • Realisatie klanttevredenheid
  • Effectieve bedrijfscultuur
  • Houvast bij aansprakelijkheid, behulpzaam bij verantwoordingsplicht

Veelgestelde vragen

Wat is een kwaliteitsmanagementsysteem?

Een kwaliteitsmanagementsysteem is een geheel van samenhangende of elkaar beïnvloedende elementen van een organisatie om beleid en doelstellingen vast te stellen, alsmede de processen om die doelstellingen te bereiken. De klant staat centraal in dit managementsysteem. Met het systeem wordt zeker gesteld dat de producten of diensten worden geleverd conform de kwaliteit die de klant verwacht. Verder helpt een kwaliteitsmanagementsysteem bij het verminderen van groeipijnen en ligt de focus op continue verbetering.

Trainingen

ISO 9001 training

19-12-2022 +3
8 uur
8 personen
  • Leer alles over de internationale standaard voor kwaliteit.
  • Veel praktijkvoorbeelden en handige templates, direct aan de slag.
  • Ervaren trainers, gemiddeld een 8,5.

Praktische training voor interne audits (op locatie)

16-02-2023 +2
8 uur
8 personen
  • Inzicht in de rol van de interne auditor.
  • Verwerven van praktische vaardigheden om audits uit te voeren.
  • Kunnen signaleren van belangrijke verbeterpunten in de bedrijfsvoering.
  • Correct rapporteren van bevindingen om zo verbeteringen te stimuleren.

Praktische training voor interne audits (remote)

Op aanvraag
4 uur
4 personen
  • Extra aandacht voor interne audits op afstand.
  • Concrete tools en handvaten.
  • Tips voor een goede auditrapportage.

Whitepapers

ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement

Whitepaper ISO 9001
  • Wat is ISO 9001?
  • De voordelen van ISO 9001
  • Opbouw norm en certificatie

Interne- en externe audits

Externe audits
  • Waarderend auditen
  • Risk Based Auditing
  • Brownpaper audits

Kwaliteitsmanagement volgens ISO 13485

Whitepaper ISO 13485
  • Het doel van ISO 13485
  • Overeenkomsten en verschillen met ISO 9001
  • Het certificatieproces

Uitleg over de Management Review

whitepaper MR
  • Definitie Management Review
  • De eisen vanuit de norm
  • Tips van de expert voor het uitvoeren van de Management Review

Recente artikelen

Milieu & Energie
zakelijk verkeer
28-11-2022
QSN nieuws

Inwerkingtreding regeling werkgebonden personenmobiliteit uitgesteld naar 1 juli 2023

Een concreet doel van het Klimaatakkoord is de reductie van 1 megaton CO2 door werkgebonden personenmobiliteit in 2030. Deze normerende regeling wordt opgenomen in het Besluit activiteiten leefomgeving (Bal).  De inwerkingtreding is uitgesteld naar 1 juli 2023. 

Informatiebeveiliging
herziening norm
28-11-2022
QSN nieuws

ISO 27001:2022 gepubliceerd

ISO 27001 is dé internationale norm voor informatiebeveiliging. Afgelopen oktober (2022) is de ISO 27001:2022 gepubliceerd. De Nederlandstalige versie komt binnenkort ter beschikking. Deze vernieuwde versie is aangepast op de herziene ISO 27002 en de nieuwe Harmonized Structure (HS). 

Informatiebeveiliging
Wachtwoordmanager
24-11-2022
QSN Blog

Gebruik jij al een wachtwoordmanager?

Een wachtwoordmanager is een digitale kluis die al jouw wachtwoorden helpt te beveiligen en helpt om verschillende, sterke wachtwoorden te maken voor elk van je accounts. Lees meer over wachtwoordmanager in deze blog!