Onze diensten

Interview met Madelon de Wit

werken bij QSN

KAM Consultant bij QSN

Wat doe je precies als QHSE Consultant bij QSN?
“Als QHSE consultant focus ik mij op het begeleiden van organisaties in de breedste zin van het woord. Ik kom bij veel verschillende organisaties voor managementsysteemprojecten op het gebied van kwaliteit, milieu en arboveiligheid. Soms gaat het om het opzetten van een managementsysteem voor certificering, maar ook vaak over onderhoud, verbeteren en het creëren van bewustwording.”

Wat maakt je werk zo leuk?
“Het leukste is de diversiteit! Op maandag sta ik bijvoorbeeld voor een VCA audit op het dak bij een dakdekkersbedrijf, op dinsdag check ik het onderhoudsplan in een magazijn en op woensdag bespreek ik de bedrijfsdoelstelling met een Directeur. Het blijft bijzonder dat je voor zo veel verschillende organisaties werk mag verrichten. Daarnaast vind ik het erg leuk om (incompany) trainingen te geven over o.a. de ISO-normen en interne auditvaardigheden.”

Wat is het meest bijzondere wat je hebt meegemaakt in je werk? 
“Tijdens het uitvoeren van een interne audit bij een bedrijf op Schiphol mocht ik mee tijdens het uitvoeren van een pushback van een vliegtuig. Echt op plekken komen waar je anders nooit zal zijn, dat is toch wel echt de kers op de taart.”

Hoe ervaar je de samenwerking met je collega’s?
“Binnen QSN hebben we twee teams. Een QHSE team wat bestaat uit collega’s met focus op kwaliteit, milieu en arboveiligheid en een IB team met collega’s met veel affiniteit met informatiebeveiliging. Ik vind echt dat ik hele leuke, bereidwillige collega’s heb. Voor ons werk zijn we veel bij klanten aan de slag en zien we elkaar weinig, maar als we elkaar tijdens teamdagen weer zien is het altijd goed. Onderling is er veel telefonisch contact en vinden we altijd tijd om te sparren over projecten en kennisonderwerpen.”

Welke eigenschappen hebben toekomstige QSN’ers nodig? 
“Je moet goed kunnen plannen, zelfstandig kunnen werken en lef hebben. Kennis van processen en analytisch vermogen zijn de belangrijkste basisvaardigheden. Binnen QSN vinden we daarnaast vooral enthousiasme en oprechte belangstelling belangrijk. Je moet organisaties écht verder willen helpen. Er is overigens heel veel mogelijk. QSN geeft alle ruimte om je als nieuwe medewerker te ontwikkelen tot Kennisexpert op één of meerdere vakgebieden.”