QSN Rubriek: Van twee kanten

Interview met Corporate Recruiter Malou & Kandidaat Wouter 

Malou Koopmans werkt sinds de zomer van 2020 voor QSN. Zij is verantwoordelijk voor de werving en selectie van nieuw talent. Wouter van Hoorn is sinds september 2020 Consultant Informatiebeveiliging bij QSN. Wouter is de eerste QSN’er die Malou heeft binnengehaald. In dit interview vragen we Malou en Wouter hoe het is om te werken bij QSN.

Hoe verliep de werving- en selectieprocedure?

Wouter trapt af: ‘Ik had op LinkedIn aangegeven dat ik open stond voor een nieuwe uitdaging. Al snel had ik een berichtje van Malou in de inbox.’ Malou gaat verder: ‘In deze tijd komen kandidaten niet altijd aanwaaien, het is heel belangrijk dat ik ook zelf op zoek ga naar potentieel talent.’ Wouter: ‘Ik heb de procedure heel prettig ervaren. Ik heb bijvoorbeeld ook bijna twee uur met een consultant kunnen bellen en al mijn vragen over de inhoud kunnen stellen. Het is fijn dat je weet waar je aan begint.’

Even op een rijtje, de werving & selectie procedure van QSN gaat als volgt:

  • Telefonische intake tussen kandidaat en Malou.
  • Eerste gesprek met Malou en de betreffende Teammanager.
  • Bij een wederzijds positief gevoel: Mogelijkheid om een QSN’er te bellen, een QSN training te volgen of op een andere manier een beter gevoel bij QSN te krijgen.
  • Tweede gesprek met de Teammanager en Directeur. De kandidaat neemt mee waar hij/zij trots op is.
  • Het is vervolgens mogelijk dat er referenties worden gebeld.
  • Bij wederzijds positief gevoel: Aanbieding wordt verstuurd per e-mail. Indien gewenst een gesprek over arbeidsvoorwaarden op kantoor.
  • Je gaat van start! Het is mogelijk dat er een persoonlijkheidsassessment wordt afgenomen. Malou zorgt vervolgens voor een onvergetelijk ontvangst, zal na ongeveer vier weken de procedure met je evalueren en is uiteraard bereikbaar voor HR-gerelateerde vragen.

Waarom is QSN een leuke werkgever?

Wouter begint zijn verhaal: ‘Ik haal mijn werkgeluk uit de variatie in werkzaamheden. Ik vind het heel prettig dat de weken niet hetzelfde zijn. Op maandag kan ik de mystery guest zijn voor een opdrachtgever van een collega en op dinsdag een kick-off presentatie geven bij een van mijn eigen klanten. Ook kunnen blijven leren aan de hand van goede trainings- en ontwikkelmogelijkheden is voor mij belangrijk.’ Malou vult aan: ‘In mijn rol is dat eigenlijk hetzelfde. Ik ben met verschillende (interne) projecten bezig en heb daarbij veel vrijheid en afwisseling. Zo heb ik bijvoorbeeld een ATS-systeem geïmplementeerd en ben ik bezig met een SharePoint omgeving voor HR-gerelateerde zaken.’

Ook zijn Wouter en Malou blij met de verbindingsinitiatieven vanuit QSN. Wouter: ‘We hebben iedere maand een gezellige borrel, activiteit of teammeeting.’ Malou vult aan: ‘Ook op andere manieren wordt waardering uitgesproken. Bijvoorbeeld door borrelplankjes, sinterklaas lekkernijen en een super uitgebreid kerstpakket. We hebben zelfs een eigen personeelsvereniging. Leuk om ook op een ander niveau contact te hebben met je collega’s.’

Even op een rijtje, QSN als werkgever:

  • Uitgebreid trainingsprogramma en ontwikkelmogelijkheden.
  • Persoonlijke begeleiding tijdens de inwerkperiode.
  • Ondanks het individuele karakter van de werkzaamheden veel initiatieven vanuit QSN voor het creëren van verbondenheid. Denk aan diverse teamuitjes, borrels, en zelfs een eigen personeelsvereniging.
  • Toegankelijke, gezellige en lieve collega’s.
  • QSN staat achter de medewerker. Er wordt altijd gezocht naar de juiste match tussen opdrachtgever en consultant.
  • Afwisselend werk met veel verantwoordelijkheid.
  • Volledig uitgeruste thuiswerkplek.

Welke eigenschappen heeft een toekomstige QSN’er nodig?

Malou begint: ‘Het begint bij oprechte interesse. Als je eigenlijk niets hebt met bijvoorbeeld verduurzaming of informatieveiligheid, dan gaat het werk je ook niet passen. Ook is het belangrijk dat je goed bent in agendabeheer. Je gaat meerdere projecten draaien, met verschillende deadlines, verwachtingen en gewenste resultaten.’ Wouter vult aan: ‘En je moet communicatief je mannetje staan. Het is belangrijk dat je de boodschap kan aanpassen op je klant. Tijdens een toolbox bij een productiebedrijf heb je een andere presentatie en houding nodig dan bij een managementvergadering binnen de zakelijke dienstverlening. Je moet je kunnen aanpassen en inleven.’

Even op een rijtje, solliciteer vooral bij QSN als:

  • Je affiniteit hebt met onze dienstverlening.
  • Je bent goed in timemanagement, deadlines halen is voor jou geen probleem.
  • Je communicatief sterk bent, van een presentatie geven of rapportage uitwerken krijg je energie.
  • Je bent nieuwsgierig, open en hebt inlevingsvermogen.

Meer weten over werken bij QSN?

Vrijblijvend meer weten over werken bij QSN? Bekijk hier onze vacatures of neem contact op met Malou Koopmans. Bereikbaar via: 0615408749 of mkoopmans@qsn.nl